KONFERENCE

Vi deler konferencen i to formiddage, og holder det online:
FÅ DET TIL AT SKE MED

INTELLIGENT ADFÆRDSDESIGN
med bro

Torsdag d. 4. marts 2021 – Virtuelt
FÅ DET TIL AT SKE MED

INTELLIGENT FORANDRINGSLEDELSE
med Hanne Jessen Krarup

Tirsdag 9. marts 2021 – Virtuelt

For at skabe forandringer, fx kvalitetsforbedringer, er det ikke nok blot at formulere dem og dernæst instruere medarbejderne i at efterleve dem. Du skal forstå deres barrierer, så du kan sætte ind med effektive tiltag. Til denne konference er du i selskab med nogle af landets absolut førende eksperter i adfærdsdesign og forandringsledelse.

Begge konferencer vil indeholde workshop elementer hvor du har mulighed for at deltage på en af følgende muligheder:

  • Sammen med dine tætte kollegaer i jeres eget Zoom-Room eller I jeres eget fysiske lokale
  • Sammen med din DFK Netværksgruppe i eget Zoom-Room
  • Sammen med andre DFK medlemmer i eget Zoom-Room

Tilmeld dig længere nede på siden ↓

HVAD GØR JEG HVIS JEG IKKE MÅ DOWNLOADE ZOOM FOR MIN VIRKSOMHED?
Intet problem. Man kan sagtens tilgå zoom via sin internetbrowser uden at downloade.

FÅ DET TIL AT SKE MED

INTELLIGENT ADFÆRDSDESIGN

med bro

Torsdag den 4. marts 2021, kl. 9-12 – Virtuelt

 

Sådan påvirker vi adfærd og skaber forandring
Workshop i adfærdsdesign

Kender du det, at du gerne vil have medarbejdere eller ansatte til at følge en ny procedure? Eller måske skrue op for visse typer af handlinger, så I sammen kan sikre den bedste kvalitet? Medarbejderne er motiverede og forstår godt vigtigheden af de nye tiltag, så I er godt på vej. Men så er det, som om det er nogle helt andre medarbejdere, der tager over: Den nye procedure bliver ikke fulgt, og medarbejderne gør, som de plejer. Det er nemlig pokkers svært at få mennesker til at ændre adfærd.

På workshoppen får du indsigt I, hvordan man påvirker adfærd og skaber forandring i arbejdet med kvalitetssikring og organisationsledelse via adfærdsdesign.

Vi starter dagen med et fælles oplæg, så du som kvalitetschef får en introduktion til emnet. Hvad er adfærdsdesign, og hvorfor er det så svært at ændre på menneskers vaner? Vi introducerer dig for det irrationelle menneske, og vi ser sammen på, hvilke adfærdsprincipper du kan bruge til at imødekomme menneskers irrationalitet.

Under oplægget vil du lære, hvordan mennesker træffer beslutninger, hvilke kognitive begrænsninger du skal være opmærksom på, når du indfører nye løsninger og designer nye procedurer.

Gennem en række virtuelle øvelser får du mulighed for selv at prøve kræfter med adfærdsdesign. Du lærer, hvordan man bryder problemerne ned i konkrete handlinger, og du lærer at spotte friktioner, der står i vejen for dine ambitioner. Til sidst lærer du også, hvordan man med adfærdsprincipper kan generere løsninger, der er målrettet friktionerne. Afslutningsvis er der råd til, hvordan du kan bruge din nye viden.

Glæd dig. Det gør vi.

FÅ DET TIL AT SKE MED

INTELLIGENT FORANDRINGSLEDELSE

ved Hanne Jessen Krarup, advokat, M. Psych.

Tirsdag den 9. marts 2021, kl. 9-12 – Virtuelt

Masterclass i ”Forandringsledelse uden forandringslede” v. Hanne Jessen Krarup, advokat, M. Psych. og forfatter

Med udgangspunkt i sine bøger ”Forandringsledelse uden forandringslede” og ”Leading Change Management – a Nordic Twist” vil Hanne give os ny inspiration til forandringsledelse.

Forandringsledelse er også adfærdsdesign. Fordi forandringsledelse aldrig sker i et vakuum men i en relation mellem ledere og medarbejdere, handler det ikke kun om at designe medarbejdernes adfærd men i lige så høj grad om at designe lederens adfærd. Ofte er lederen ikke opmærksom på, hvor meget hans/hendes adfærd smitter ud i resten af organisationen på godt og ondt.

Hanne tager udgangspunkt i ”The Nordic House of Changes”, som hun har konstrueret. Huset består af tre indbyrdes afhængige lag, og intet lag kan udelades. Tager man et lag ud, kollapser huset – og forandringsprocessen.

Huset er bygget op nedefra:

Del I: Leadership vs. management (leadership awareness)

Del II: Leder, kig indad, før du handler udad (self-awareness)

Del III: Medarbejderinvolvering (organizational awareness)


Du bliver klogere på og får lejlighed til at reflektere over:

  • Hvad er min foretrukne (forandrings)ledelsesstil, og hvor er jeg udfordret?
  • Hvordan spiller min personlighed ind, når jeg formidler forandringskrav videre til kollegaer og medarbejdere?
  • Hvordan arbejder jeg traditionelt med forandringsledelse, og hvilke nye værktøjer kan jeg trække på?
  • Hvad er ”management by fear” og “processuel retfærdighed”?

Formiddagens masterclass vil veksle mellem Hannes oplæg baseret på den nyeste forskning samt øvelser, hvor deltagerne trækker på egne erfaringer og reflekterer over egen praksis.

Til denne konference er der yderligere mulighed for at stille skarpt på de forandringledelsesegenskaber der er vigtigst for din forretning. For at få dit input med, så skriv en bemærkning i tilmeldingen til konferencen med lige netop dit perspektiv.  ”Hvad ser du som den vigtigste forandringsledelsesegenskab, som du skal være på forkant med i de kommende år”?

Hanne indsamler jeres svar og bruger dem  (anonymiseret) i foredrag og workshop.

Hvis I tilmelder jer som kolleger fra samme arbejdsplads, har I mulighed for at arbejde specifikt med jeres tema med Hanne som facilitator på dagen. Skriv en bemærkning i tilmeldingen.

Priser:

Tilmeldings-formular:

Du kan deltage til medlemspris, hvis du melder dig ind i DFK som firma- eller personligt medlem ved konferencetilmeldingen.
Se her hvad det koster at være medlem

Et prøvemedlemskab varer i ½ år og du modtager i den forbindelse medlemsbladet “Magasinet Kvalitet” med posten i prøveperioden og kan deltage ved én konference. 

Afmelding

15% af konferenceafgiften opkræves som administrationsgebyr ved afmelding indtil 1 uge før konferencen.
100% opkræves ved senere framelding.